joi, 15 martie 2012

Indexul Google in promovarea SEO

Promovarea SEO si modul de functionare Google sunt interdependente

De ceva timp internetul este sub domnia Google. Nicio documentare nu poate ignora vestitul motor de cautare si toti posesorii de site si-l doresc prieten! Pentru aceasta apeleaza la complicate strategii de promovare seo, de multe ori fara a sti macar ce presupun acestea. Promovarea SEO va fi cu adevarat eficienta daca este facuta inca de la inceput, de la planuirea site-ului. O alta conditie de baza este sa stiti cum anume functioneaza Google. In cele ce urmeaza, vom mai dezvalui cateva mistere Google.

 

Cum stocheaza Google indexul

Cea mai importanta actiune a Google este, fara indoiala, indexarea. Google accelereaza acest proces, utilizand foarte multe calculatoare pentru a-si stoca indexul. Cand este procesata o interogare, sarcina identificarii paginilor ce contin cuvintele de interogat este divizata intre mai multe calculatoare, accelerand enorm solutionarea ei. Daca o persoana trebuie sa caute intr-un index de 70 de pagini dintr-o carte pentru a gasi o expresie care nu aparea in succesiunea alfabetica principala, poate avea nevoie de aproximativ un minut ca s-o localizeze. Daca insa 70 de persoane ar lua fiecare cate o pagina din index si ar lucra in echipa, sarcina aceasta ar dura maxim cateva secunde.

 

Cum interocheaza Google indexul

Lista de documente ce contin un cuvant se numeste lista de postari, iar cautarea de documente ce contin mai mult de un cuvant se numeste „intersectarea unei liste de postari. In esenta, motorul Google executa doua sarcini: gasirea setului de pagini (din index) care contin undeva interogarea utilizatorului si casificarea paginilor ce se potrivest in ordinea importantei si a relevantei.

 

Indexul suplimentar

De cativa ani Google are doua indexuri separate: indexul principal si cel suplimentar. Numarul de pagini care apare in indexul suplimentar a crescut substantial de la inceputul anului 2006 si intelegerea acestuia se afla inca in evolutie, bazandu-se partial pe explicatiile limitate ale modului de functionare oferite de Google, atat pe cai oficiale, cat si neoficiale. Unele caracteristici au devenit totusi clare. Este mai probabil ca paginile ce declanseaza filtre de spam sa fie eliminate complet din index, in loc de a fi plasate in indexul suplimentar. Indexul suplimentar nu este o forma de penalizare ce poate fi ridicata prin solicitari de reincludere.  Apoi, este putin probabil ca paginile din indexul suplimentar sa fie intoarse la utilizatorii care intreprind o cautare si mai putin probabil ca sa fie bine clasificate in rezultatele cautarii oferite utilizatorilor. Este foarte probabil ca paginile sa sfarseasca indexul suplimentar daca se potrivesc indeaproape cu alte pagini de pe site (asa numitul continut duplicat). Paginile pot sfarsi in indexul suplimentar daca se potrivesc indeaproape cu pagini de pe alte site-uri care sunt citatea mai frecvent decat site-ul in cauza.

 

Motive si rezultate

In ciuda incercarilor Google de a-i linisti pe webmasteri si de a insista ca ajungerea in indexul suplimentar nu este chiar o tragedie, modificarile au fost catastrofale pentru unii proprietari de site-uri, deoarece multe sute de pagini ale lor au disparut in obscuritate relativa. Poate ca de aceea Google a luat recent masuri pentru a ascunde paginile care sunt tinute in indexul suplimentar, inlaturand marcajele suplimentare din paginile cu rezultate.

Exista doua motive simple ale existentei acestui index: calitate si eficienta costurilor. Acum cinci ani, piata motoarelor de cautare era procupata exclusiv de detinerea indexului celui mai mare. In prezent, cand numarul de pagini web a ajuns de ordinul miliardelor, orientarea se face mai degraba spre calitate, si nu spre cantitate. Google recunoaste asta si cauta sa gaseasca moduri de a prezenta un set de rezultate tot mai restrans si la calitate mai buna.


web designer, promovare seo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu